DÅ‚ugie Opisy

Ciekawe artykuły z różnych dziedzin! Zapraszamy do pisania i czytania!

Strategia w grach

W niektórych grach, toczonych tak bywa w małej skali, jednostki mogą egzystować różnie skierowane do pewnej krawędzi

Twoja reklama

Typowa uciecha strategiczna

Typowa uciecha strategiczna toczy się na planszy podzielonej na identyczne heksagonalne (sześciokątne) pola, na których znajdują się żetony reprezentujące siły graczy.

zazwyczaj są to jednostki wojska, a uciecha przedstawia pewną historyczną bitwę. Każde dziedzina należy aż do pewnego typu terenu (las, górska kraina, gród, itd.), w pobliżu czym częstokroć opatrywanie sygnaturą mają też połączenia pośrodku polami (drogi, koleje), a niekiedy też leżące na krawędziach pól (rzeki, skarpy).

W niektórych grach, toczonych zazwyczaj w małej skali, jednostki mogą egzystować różnie skierowane aż do pewnej krawędzi, zazwyczaj tymczasem jedna lub więcej jednostek zajmuje dziedzina i nie ma znaczenia jej rozkład.

nadzwyczaj częstokroć istnieje limit liczby jednostek mogących przebywać na jednym polu, wyrażony w liczbie jednostek lub też pewnych punktów oznaczających ich miara azali też siłę. Pewne jednostki specjalne, takie podczas gdy np. dowództwo, są zazwyczaj z tego limitu wyłączone, niekiedy wyłączone są też pewne rodzaje pól (zwykle miasta).


Gra składa się z bizon przedstawiających identyczną jednostkę czasu - zależenie od momentu skali być może to egzystować 15 minut, być może też egzystować łysek. Każda tura podzielona jest na fazy - w każdej fazie jeden gracz wykonuje jeden odmiana akcji, w pobliżu czym zależnie od momentu gry fazy mogą egzystować grupowane według graczy lub według akcji.

Na przykład w dwuosobowej grze w której następują pierw krok ruchu, później oraz krok akcji, mogą wystąpić dwoje kombinacje.


Zwykle występują dwoje najważniejsze fazy - krok ruchu i krok walki, walor zarazem jakaś krok na początku lub końcu tury dziewka służebna aż do zajęcia się wydarzeniami takimi podczas gdy np. przyjazd posiłków, ustalenie aktualnej pogody na polu walki azali też innych zdarzeń losowych.



Każda jednostka ma określoną ilość punktów ruchu, które być może posłużyć się aż do przemieszczania się. cena przemieszczenia zależy od momentu typu jednostki i rodzaju terenu - bynajmniej punktów wydaje się na poruszanie się po drogach, częstokroć chociażby są to ilości ułamkowe, najwięcej po ciężkim terenie typu górska kraina, azali też przejście w poprzek rzekę. Pewne rodzaje jednostek mają więcej punktów niż inne - zazwyczaj ilość punktów zależy od momentu szybkości poruszania się po równym terenie oraz drogach. W cięższym terenie jednostki mające więcej punktów ruchu (kawaleria, oddziały zmotoryzowane) muszą zadenuncjować zazwyczaj więcej na poruszanie się niż te wolniejsze (piechota), w rzeczy samej wskutek tego proporcje te się niwelują lub chociażby odwracają.

Niektóre ciężkie oddziały, takie podczas gdy artyleria, są wystarczająco powolne na normalnym terenie (zwykle tyle samo punktów ruchu co infanteria, lub nieznacznie mniej), w środku to po nadzwyczaj ciężkim terenie poruszają się coraz wolniej, a na pewne rodzaje terenu w ogóle nie mają prawa wejść.


Często wszystkie pola dookoła jednostek przeciwnika (poza jednostkami specjalnymi), niekiedy bez pewnych pól specjalnych podczas gdy np. miasta, lub też niedostępnych, np. przez rzekę - to strefy kontroli. jednostka zazwyczaj nie być może się przestawić z jednego pola w strefie kontroli wroga na drugie, pewnie iż na tym drugim natychmiast jest inna nasza jednostka. W niektórych grach jednostka wchodząc na strefę kontroli musi się ucapić a chociażby jest zmuszona aż do zaatakowania jednostki wroga.

zazwyczaj dotyczy to jeno jednostek lądowych, a nieomalże przenigdy strefy kontroli jednostek jednego typu (lądowe, wodne, lotnicze) nie dotyczą jednostek innych typów.


Walka toczy się pośrodku pojedynczymi jednostkami lub też grupami jednostek, w pobliżu czym tolerowany być może lub wybuch z użyciem jednostek stacjonującym na tym samym polu, lub też wszystkich jednostek sąsiadujących z jednostką atakowaną. Niektóre znajdujące się o kilka pól w przyszłości jednostki mogą dopuszczać pewne korzyści w pobliżu ataku bezpośrednio w nim nie uczestnicząc (np. artyleria) lub też chociażby atakować na dystans. iżby rozstrzygnąć efekt walki zazwyczaj liczy się proporcję siły oddziałów, dodaje modyfikatory wynikające z sytuacji, i rzuca kośćmi uzyskując nieodwołalny wynik.


Modyfikatory mogą egzystować najróżniejsze, w pobliżu czym nieomalże w każdej grze istnieją modyfikatory w środku kraina - atakowanie przeciwnika w trudnym terenie jest trudniejsze.

W niektórych grach liczy się czyli walor siły w trakcie ataku i w trakcie obrony, w innych nie ma to miejsca, lub odbywa się na specjalnych zasadach - np. w grach pierwszego rodzaju (zwykle gry z walką jednostka na jednostkę) artyleria być może posiadać niską siłę obrony a wysoką ataku, w grach drugiego rodzaju tymczasem (zwykle gry z walką grupa na grupę) miara artylerii jest obniżona przeciwnie chyba że stacjonuje na polu bez żadnych oddziałów wsparcia, np. piechoty.

Tagi: taktyka  gierki strategiczne  gry strategiczne  gry  gry taktyczne  strategia  stratedzy 

Artyku³y o podobnej tematyce:
Darmowe gry online

Aktywno¶æ robotów sieciowych: Google: 40, MSN: 7, Yahoo: 28